L’informe sobre auditories i certificació social, a la revista The Ecologist

26/agost/2020 | Notícies

La revista The Ecologist (Ecomensajero Digital, asociación Vida Sana) entrevista a la responsable de Roba Neta sobre l’informe El Tapavergonyes de la Moda, de la Clean Clothes Campaign, que hem traduït al català. 

La publicació comptabilitza més de 200 exemples documentats d’errors d’auditoria, que demostren que la indústria ha fracassat en els compromisos de DDHH/Ambientals i que només ha volgut garantir i protegir la imatge i reputació de les marques i els seus models de negoci.

El sistema voluntari d’auditoria i certificació social, controlat per la indústria, esdevé un negoci multimilionari en si mateix. Aquest sistema el conformen milers d’auditors, formadors i gestors, i cada any emet desenes de milers d’informes d’auditoria i certificats de compliment a clients que els paguen per a això: fabricants i marques.

Podeu llegir l’entrevista aquí:

També et pot interessar

Després d’anys de pressió, Levi’s es compromet a protegir les seves treballadores al Pakistan

Després d’anys de pressió, Levi’s es compromet a protegir les seves treballadores al Pakistan

El gegant del denim Levi's Strauss ha signat un acord vinculant per garantir que les persones treballadores que fabriquen els seus jeans al Pakistan finalment puguin anar a treballar sense témer per les seves vides. La xarxa de la Campanya Roba Neta celebra la decisió de la marca d'unir-se a aquest mecanisme vinculant i independent per protegir les treballadores al Pakistan, i agraeix als nombrosos sindicats i activistes que han treballat amb nosaltres per fer això possible. També instem Levi's a prendre aviat la mateixa decisió per a les treballadores a Bangladesh.

Pin It on Pinterest

Share This